Över 35 adventskalendrar du hittar alla >här<
Köpvillkor (uppdaterad 13/5-2024
Personuppgifter & GDPR
Ninasmat Darsab HB (vi) ansvaras för hur de personuppgifter som du lämnar vid köp behandlas av oss för att administrera ditt köp eventuella returer och reklamationer.
Följande lagras av oss:
Förnamn, efternamn, adress, mobilnummer, email, ip-nummer och orderhistorik. I de fall du handlar mot faktura eller delbetalning lagras även ditt personnummer.
Vi lagrar dessa uppgifter vid köp i 7 år för fullfölja reklamationsrätten och Skattemyndighetens krav på sju års lagring av bokföringen.
Dessa uppgifter lämnas ej ut till tredjepart annat än de som nämns i punkterna nedan:
- Vid köp via Klarna Checkout faktura och delbetalning delas uppgifterna med dem.
- Vid köp med Direktbetalning via Payson, delas uppgifterna du uppger med dem.
- För att kunna skicka beställningar, används för DHL & Schenker / Fraktjakt delas uppgifterna med dem.
Nyhetsbrev
Om du valt att prenumerera på Ninasmat.se nyhetsbrev delas förnamn, efternamn, samt email adress med Get a newsletter AB för utskick av nyhetsbrev. Du kan närsomhelst välja att du inte längre vill ha nyhetsbrev. För att avsluta tjänsten, klickar du på länken som finns i nyhetsbrevet.
Rätten att bli glömd och ta del av lagrad information
Du har när som helst rätt att raderas ur vårt system.
Du har rätt att få ett utdrag av all information som vi har om dig.
När du lägger din beställning hos oss uppger du dina personuppgifter. I samband med din registrering och beställning , godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja mina åtaganden gentemot dig. Vid eventuella frågor kring vår personuppgiftshantering, vänligen kontakta kundtjanst@ninasmat.se
Allmänt, priser, moms:
För att handla hos Ninasmat måste du vara över 18 år. Alla beställningar loggas med tidpunkt och IP-adress.
Priserna anges i svenska kronor. Moms (6%,12%,25%) ingår i alla angivna priser, ingen minimiorder belopp finns.
Vi skickar till länder inom EU, Danmark, Finland och Tyskland vänligen kontakta oss för mer information.
Betalningsalternativ:
Faktura (14 dagar privatperson / 30 dagar företag), delbetalning, kortbetalning, direktbetalning till bank eller förskott.
I samarbete med Klarna erbjuder vi Klarna Checkout: fakturabetalning, delbetalning, kontokortsbetalning samt direktbetalning 0 kr:
Klarna Checkout presenterar viss information för dig så snart du är identifierad. Vilken information du behöver ange för att uppnå identifiering kan variera mellan olika köptillfällen och kunder. Någon kreditupplysning tas aldrig direkt i Klarna Checkout utan vid behov beroende på det betalningsalternativ du har valt. Kreditupplysningar som tas av Klarna påverkar inte din kreditvärdighet och kan inte ses av andra som begär kreditupplysning om dig, t ex banker. Sedan du har identifierats uppvisar Klarna Checkout vilka alternativ som är tillgängliga för just dig. Faktura är förvalt som betalningsalternativ men du kan givetvis fritt välja något av de andra alternativen såsom direktbetalning via bank eller betalning med kort. Vilka alternativ du erbjuds kan växla från tid till annan. Du kan själv välja om du vill skydda din användning av Klarna Checkout med en PIN-kod.
Klarna Checkout användarvillkor >Klicka här<
För information om din betalning kontakta Klarna via klarna.com/sv/kundservice
Du kan även se dina fakturor och dess betalstatus på klarna.se under Mina sidor, se ”Se dina köp” på startsidan.
Förskott 0 kr:
Förskottsbetalning väljs i Kassan. Inbetalningsuppgifter mailas till dig med din orderbekräftelse du kan betala direkt till oss via Swish eller bankgiro. Beställning skickas först efter mottagen betalning. Ordrar där ej betalning ankommit inom 2 vardagar raderas.
Frakt, leverans och leveranstid:
Leverans sker endast inom Sverige om ej annat avtalats.
Om leverans dröjer eller uteblir, kontakta oss så hjälper vi dig spåra paketet.
Varor skickas måndag-torsdag.
¤ DB Schenker ombud klimatkompenserat, 49 kr.
¤ Schenker hempaket dagtid (07-17) med avisering, 149 kr.
¤ DHL Service point ombud skicka grönt. Obs endast 7 dagars liggtid hos ombud, 69 kr.
Utlandet:
Vi skickar till Danmark, Tyskland och Finland, Frankrike, Spanien, Nederländerna, Åland, Italien, Lettland (fler länder kontakta oss)
Vi skicker med DB Schenker/GDS eller DHL parcel box
När beställning är färdigpackat kommer ni får bekräftelse och kunna spåra ert paket.
Ni kommer också få en sms-avisering när paketet är klart att hämta hos ert ombud.
Schenker Parcel, Schenker hempaket dagid eller DHL Paket (endast företag):
Schenker Parcel 159 kr
DHL Paket 199 kr
När beställning är färdigpackat kommer ni får bekräftelse och kunna spåra ert paket.
Körs ut utan avisering till privatpersoner / företag mellan kl. 07.00-17.00 vardagar ej box adress.
(Viktigt det är folk på plats och skyltat med företagsadressen.)
Vid de tillfällen då Schenker/DHL inte kan leverera sändningen beroende på att mottagaren inte varit anträffbar på angiven, felaktigt leveransadress, kund ej tagit emot leverans fast bokad tid m.m. debiteras beställaren en avgift på 295:- för de kostnader som expedieringen orsakat oss. Överstiger våra utlägg för expediering 295:-, faktureras den faktiska kostnaden.
(Se tidtabell >här< vårt postnr är 25659
Er order skickas inom 1-3 vardagar från vårat lager i Helsingborg.
Beroende på var i Sverige ni bor är leveranstiden 2-5 vardagar (lokala avvikelser kan förekomma).
För beställda varor som ej hämtats ut debiteras beställaren en avgift på 295:- för de kostnader som expedieringen orsakat oss. Överstiger våra utlägg för expediering 295:-, faktureras den faktiska kostnaden.
Outlösta/ej uthämtat paket omfattas inte av ångerrätt eller öppet köp.
Här kan ni hitta ert närmaste ombud baserat på ert postnr. (Hitta närmsta utlämningsställe:
DB Schenker ombud >här<
DHL Servicepoint >här<
Hämtas Ninasmat lager:
Slipp fraktavgiften. Hämta själv från vårt lager. Vi kontaktar dig när varorna finns klara för avhämtning.
Avbeställning:
Avbeställning av order kan ske tills vi börjat behandla er order.
Vid avbeställning kontakta oss direkt på hej@ninasmat.se eller Tel: 042-214100
Reklamation/skadat gods:
¤ Är paketets yttre skadat när du hämtar ut det? Anmäl det direkt på plats, alternativ meddela ombudet för att göra skadeanmälan.
¤ Är paketet helt på utsidan, men trasigt på insidan? Då kan du maila oss direkt!
¤ Vill du reklamera en skadad produkt eller felaktig vara kontaktar du oss inom 14 dagar med ert ordernummer efter att du mottagit leverans.
¤Vid reklamation skickar vi dig nya varor utan någon extra fraktkostnad så fort vi fått de defekta varorna i retur.
Vid ångerrätt och öppet köp:
Vi följer distansavtalslagen där du kan ångra ditt köp inom 30 dagar efter att du mottagit leverans. Öppet köp och ångerrätt gäller ej livsmedel (särskilda villkor gäller för beställningsvaror, kundanpassade varor eller störremängd, säsongsvaror) för att retur skall ske skall produkten återlämnas oanvänd.
Kontakta Ninasmat via hej@ninasmat.se uppge ert ordernummer, Ninasmat återkommer med returadress och returnummer. Returfrakten betalas av konsumenten.
Policy för privata uppgifter:
När du gör en beställning hos Ninasmat uppger du dina personuppgifter såsom namn, adress, telefonnummer och personnummer.
I samband med din beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter för att fullfölja våra åtaganden gentemot dig.
Vi sparar även all kommunikation som vi har med dig via telefon eller e-post, detta för att tillhandahålla den service som du förväntar dig av oss.
Ninasmat lämnar inte ut dina personuppgifter till tredje part.
Detta kan enkelt avbokas via vårt nyhetsbrev eller genom att kontakta vår kundservice.
Enligt Personuppgiftslagen har du rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort.
Nyhetsbrev:
Som kund hos Ninasmat får du automatiskt vårt nyhetsbrev som kommer ca 1-3 gånger per månad.
Nyhetsbrevet innehåller nyheter och specialerbjudanden från köksboden samt matnyheter, tips och recept!
I varje nyhetsbrev finns en länk där du enkelt kan välja om du vill avbryta din kostnadsfria prenumeration eller genom att kontakta vår kundservice.
Inget spam – bara matglädje!
Reservationer:
Vi reserverar oss för prisfel, fakta fel i våra produkttexter, färgnyanser, slutförsäljning och eventuella tekniska fel.
Cookies:
Enligt den nya lagen i Sverige om elektronisk kommunikation, som trädde i kraft i juli 2003, ska alla som besöker webbplatser informeras om vad cookies används till och ges möjlighet att vägra sådan användning.
En så kallad cookie är en textfil som sparas ner på din hårddisk när du besöker vissa webbplatser och som sedan samlar information om dig. När du återbesöker en sida som använder sig av cookies känner webbplatsen igen dig och kommer ihåg dina inställningar samt vad du gjort vid tidigare besök på sidan. Cookies kan inte innehålla virus eller programkod som är skadlig för din dator.
Vi använder sessions-cookie som används av webbservern för statistik. Denna är till för att webbservern skall kunna skilja på besökare och lättare hålla koll på antalet unika besök per dag mm. Fakta om besökaren. För att lättare optimera ninasmat.se, se vad besökaren mest tittar på. Samt när ni röstar. Allt detta är för att förbättra webbplatsen föär användaren. Filen raderas så fort ni stänger webbläsaren.
Mer info hittar Ni på:
• http://www.pts.se
• Här kan du läsa mer hur man gör om man vill stänga av cookies.
Org./Moms reg.nr:
Ninasmat innehar F-skattsedel. Ninasmat.se är den del Ninasmat Darsab HB med orgnr: 969740-9754.
Drivs av David, Jonathan & Nina Oberländer.